آیا خوابیدن به پشت بر روی کف برای شما خوب است؟ | بیماری

: ممکنه کمی عجیب و غریب به نظر برسه اما خواب روی زمین ممکنه در واقع سلامت شما رو بهتر کرده و درد کمر رو کم کنه. سطح سخت کف می تونه از ستون فقرات شما پشتیبانی کنه که از تشک نرم به دست نمیاد اما واسه به دست آوردن منافع، باید درست انجام شه.

روش خواب شما تعیین می کنه که از کمردرد رنج می برید یا نه. خواب روی زمین یه راه خوب واسه پشتیبانی از ستون فقراته. اما شما باید در راه درست بخوابین!
یکی از دلایل اصلی که مردم از درد پشت رنج می برن وضعیت بی نظم اونا در حال خوابیدنه. شما حدود یه سوم زندگی خود رو صرف خواب می کنین و اگه شما اونو در حالت درست نذارین شایدً خیلی زیاد کمر درد دریافت می کنین مردم معمولاً فکر می کنن که داشتن تشک راحت و نرم بهترین راه واسه پشتیبانی از ستون فقراته اما واقعاً این مورد درسته؟
خونواده های ژاپنی بهتر می دونن روی زمین بخوابن و هم اینکه در فرهنگ بیشتر هم رایجه. کنت مونت کریستو یکی از شخصیتای برجسته ایه که با وجود ثروتش روی کف می خوابید چون اون در طول سالای زندان عادت کرده بود که این جوری بخوابین.
سوال اینه که واسه کمر شما خوبه؟

خوابیدن در کف واسه شما خوبه؟

بیشتر افراد گرفتار به کمر درد فکر می کنن که داشتن یه خواب روی یه تشک نرم می تونه باعث آرامش درد اونا شه. با این حال، تشکای نرم به آرومی قادر به ارائه پشتیبانی نیاز به پشت نیستن که منتهی به وضعیت بدی در طول خواب و ناهماهنگی ستون فقرات می شه.
بله، خوابیدن روی زمین می تونه واسه پشت شما بسیار به درد بخور باشه چون اونو از ستون فقرات شما پشتیبانی می کنه و به شما کمک می کنه تا کمر خود رو هنگام دراز کشیدن صاف نگه دارین.
آدمایی که تلاش کردن اون واسه اونا خیلی خوبه و موقع بیدارشدن از خواب احساس خیلی بهتر از قبل دارن. دراز کشیدن روی پشت خود بر چیزی به مراتب نرمتر از کف  بدون یه بالش راه ایده آل واسه خوابه. اگه این جوری بخوابین ستون فقرات شما در موقعیت بی طرف باقی می مونه.

نکاتی واسه خواب بهتر در کف:

اگه می خواین راحت روی زمین باقی بمونین دراز کشیدن روی حصیر یوگا یه گزینه خوبه. این در حالیه که الان پشت سر هم از زیر زمین پشتیبانی می کنه کوسنایی رو که واسه راحتی باقی می مونه در حالی که روی زمین قرار داره ارائه میده.
بهتره که در پشت خود بخوابین تا بهترین یافته ها رو بدست بیارین. دلیل این اینه که این موقعیت از ستون فقرات شما پشتیبانی می کنه که به اون نیاز داره. شما با به کار گیری خوابیدن روی شکم یا به یه سمت این امتیازات رو پیدا نمی کنین.
آرامش عضلات همسترینگ و فلکسورهای حرکتی یه نتیجه از خوابیدن در موقعیت جنینه و یا خوابیدن به یه طرف در مدت شش تا هشت ساعت می تونه باعث درد پشتی شه. علاوه بر این، خوابیدن در اینجور وضعیتی هم باعث افزایش قدرت عضلات گردن شما می شه و باعث درد کمر فوقانی می شه.
واسه چند شب اول احساس ناراحتی دارین
خوابیدن روی زمین در مراحل اولیه بسیار راحت نیس و ممکنه بخواین با بالشای بسیاری بخوابین. با این حال، تلاش کنین از یه بالش فقط موقع خواب استفاده کنین چون چیز مهم اینه که پشت رو زیر سازی نکنین اما از اون پشتیبانی کنین.
بعضی از مردم فکر می کنن که خوابیدن در کف بده اما این به طور کامل غلطه. هر چند آدمایی که اضافه وزن دارن و یا خیلی راحت عادت به خواب در هر جایی روی تشک نرم رو ندارن در صبح احساس جراحت کمتری دارن اما این طبیعیه و همون احساس درد در صبح روز بعد از یه تمرین ورزشیه.

کی نباید روی کف بخوابه؟

خوابیدن روی زمین واسه افراد سالم به طور کاملً ایمنه. با این حال، اگه شما از یه وضعیت سلامتی رنج می برید که شما نیاز دارین در تختخواب خاصی بخوابین یا اگه در پایه ای که دارای طبقه بتونیه ساکن شید واسه خوابیدن روی زمین غیر عملیه.
بهتره این روش رو دست کم چند شب انجام بدین تا مطمئن شید که واسه برگشت شما مناسبه یا نه. پس از همه، کمر درد شما تنها چیزیه که مانع خوابیدن به  این روش می شه.

امتیازات سلامت خوابیدن در کف

کشش: خواب روی کف بدن شما رو قادر می سازه تا در حالی که شما خواب می بینین و به فرم کامل خود نفوذ می کنین. در مقایسه، وقتی که تو یه تشک می شینین بدن شما نمی تونه به طور کامل کشش یابد و تو یه موقعیت فشرده و متمرکز قرار گیرد که می تونه مسائل هم جهتی با سیستم اسکلتی عضلانی بسازه.
وضعیت: خواب روی پشت روی یه طبقه سخت می تونه به بهتر شدن وضعیت شما کمک کنه و در حالت عادی شما رو به حالت وایس تاده تبدیل می کنه.
کمر درد: کمر درد پایین ستون فقرات رو میشه با خوابیدن روی کف کم کرد چون مانع از بروز هرگونه مشکل می شه که ممکن است باعث بروز اعصاب و استخون شه.
استرس: تحقیقات نشون داده که خواب در موقعیت طبیعی روی زمین می تونه فشار رو کم کنه و اخلاق شما رو بهتر کنه.
تراز: وقتی که روی کف می خوابید بافتا و شونهای خود رو در موقعیتای طبیعی تر و برابر بذارین که می تونه درد و رنج رو کم کنه و postur رو بهتر کنه.

نکاتی واسه خوابیدن روی کف

اگه می خواین تلاش کنین واسه بهبود وضع خود و یا کاهش درد خود روی زمین بخوابین راهنماییای زیر ممکنه انتقال از تشک شما رو آسون کنه.
به کار گیری تشک: یه تشک نازک مثل یه تشک یوگا می تونه بعضی از  امتیازات ارائه شده به وسیله خواب تو یه کف سخت و صاف جفت و جور کنه.
خواب روی پشت: خواب روی پشت شما امتیازات بالقوه ای رو که هنگام خواب روی کف بدست میاد به بیشترین حد میرسونه.
فرش رو انتخاب کنین: هر زمان که ممکنه، روی کف کفپوش فرش بخوابین چون خوابیدن روی چوب جنگلی و سرامیک می تونه زیادتر از اندازه ناراحت کننده باشه.
از یه کیسه خواب استفاده کنین: می تونین از یه کیسه خواب استفاده کنین تا یه لایه نازک بین شما و کف و هم اینکه پوشش گرم بسازین.
از یه بالش استفاده کنین: در حالی که تو یه سطح صاف مانند کف قرار می گیرین. نباید بیشتر از یه بالش که به درستی سر و گردن شما رو نگه داره استفاده کنین.
مطمئن شین که کف تمیزه: هیچکی نمی خواد در ورقه های کثیف بخوابه و در همون حالت، شما نباید تو یه طبقه کثیف بخوابین. مطمئن شین که کف رو قبل از خواب روی اون تمیز کردین تا از گرد و غبار و بقیه آلرژنا جلوگیری کنین و باعث مریضی شما نشه.
خواب روی زمین یه راه طبیعی واسه بهبود وضع خود و کاهش درد کمر است هرچند ممکنه در اول یه انتخاب عجیب و غریب به نظر برسه. با به کار گیری یه تشک و بالش نازک می تونه انتقال از تخت به کف رو کم کرد هرچند همیشه اطمینان انجام بشه که دکتر شما این گزینه رو تایید کرده چون ممکنه به طور جداگونه به شما مربوط باشه.

تجربیات آدمایی که در کف خوابیده ان

من و دوستم چند روز در کف خواب بودیم. در اول فقط واسه یه آخر هفته بود در حالی که مادربزرگ من حرکت کرد و ما واسه کمک به اون در دور و برش بودیم.
من روی یه پتو راحت قرار می گیرم در حالی که دوستم فقط روی یه پتو نازک می خوابد چون اون کمی سخت تر از منه. به پشت خوابیدن روی زمین متفاوت از  به پشت خوابیدن روی بستره در کف خوابیدن در مقایسه با خوابیدن روی تخت، شک نداشته باشینً سفت تره. چند روز پس از خواب روی زمین فهمیدم که پشت من احساس متفاوت داره. پس از خوابیدن روی تخت فقط چند ساعت، بیدار شدم و یهو برگشتم. به خاطر همین من دیگه در تختخواب باقی نمی مانم و Netflix رو تماشا می کنم در حالی که من در تختخواب نیستم.
این تنها لیاقت بود که وقتی در حال سفر بودم روی زمین خوابیدم. حالا شروع به خواب روی زمین کردم چون درد پشتم متوقف شد.
کمر درد من به طور کامل رفع شده. من کمی تحقیق در اینترنت در مورد امتیازات خواب روی تخت انجام دادم که نتیجه ای نداشت. هر چند خوابیدن روی تخت راحته اما موقعیتای بدن طبیعی رو دچار مشکل می کنه و دلیل اصلی اینه که خیلی از مردم امروزه از مسائل پشت رنج می برن.
من در حال برنامه ریزی واسه خرید تشکای کمپینگ نازک واسه خواب روی زمین هستم با اینکه من فکر می کنم که مواد بازی کودکان غربی هم گزینه خوبیه. ما از پتو مصنوعی ارزون واسه پوشش دادن خود استفاده می کنیم.

مقاله های در رابطه

  • رژیم غذایی واسه کمردرد
  • ورزشای مناسب واسه کمر درد
  • ۷ نکته واسه کاهش کمر درد در سفرهای جاده ای
  • آرامش کمر درد از راه تکنیکای ماساژ بازتابی

.

منبع : foodregime.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *