آیا حرکت دراز و نشست لاغر می کند؟ | ورزش

این روزا، تبلیغای زیادی در مورد تاثیر ورزش دراز و نشست و دستگاه های دراز و نشست بر لاغریای موضعی می شه. اما به راستی، این ورزش می تونه نقشی بر لاغر شدن موضعی یا عمومی بدن داشته باشه؟

دکتر فرشاد غزالیان، متخصص فیزیولوژی ورزشی به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه در این باره میگه: «ما واسه جواب به این سوال، اول باید بدونیم که فاکتورهای موثر بر آمادگی جسمی، چه فاکتورهایی هستن؟ بعضی از این عوامل، وابسته به سلامت هستن و ایستادگی عضلات، یکی از این عوامل وابسته حساب می شه.»

منظور از ایستادگی عضله چیه؟ «مثلا ورزش دراز و نشست، یکی از آزمون هاییه که واسه امتحان ایستادگی عضله ازش استفاده می شه. اگه فردی بتونه ۴۰ یا ۵۰ عدد دراز و نشست تو یه زمان مشخص بزنه، یعنی از ایستادگی عضلات خوبی برخورداره.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران اضافه می کنه: «اگه فردی بخواد به صورت تمرینی و با هدف کاهش چربی موضعی عضله، ورزش دراز و نشست رو بکنه، باید بدونه که این ورزش، با افزایش ایستادگی عضله همراه س و تا اندازه ای هم روی چربیای بین تارهای عضلانی کار می کنه.»

ایشون تاکید می کنه که اولین قدم در بهبود شرایط بدنی، بهبود ترکیب بدنه. با این حساب، اولین قدم واسه بهبود ترکیب بدن، انجام دادن ورزشای عمومی یا ورزشای ایستادگی قلبی و عروقیه و بعد انجام دادن ورزشای ایستادگی عضلانی خاصی مانند دراز و نشست.«آدمایی که ۱۰۰ مرتبه دراز و نشست رو هم تو یه زمان مشخص انجام میدن، کمکی به کاهش خیره کننده وزنشون نمی کنن و تنها ایستادگی موضعی عضلاتشون رو بالا می برن. اگه شما بخواین وزن خود رو با ورزش کم کنین، باید ورزشای ایستادگی عمومی رو در کنار ورزشای مکملی مانند دراز و نشست داشته باشین و بدونین که دراز و نشست به تنهایی نه می تونه وزن شما رو کم بکنه و نه نمی تونه چربیای موضعی تون رو نابود کنه.»

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *