آیا تعریق باعث افزایش کالری سوزی می شود؟ | ورزش

تعریق باعث افزایش کالری سوزی می شه؟

تعریق باعث افزایش کالری سوزی می شه؟

کالری سوزی با تعریق , عرق کردن روش طبیعی بدن واسه تنظیم دمای خوده. بدن این کار رو با رها کردن آب و نمک انجام میده که تبخیر اون باعث خنک شدنتون می شه.

افزایش کالری سوزی با تعریق

کالری سوزی با تعریق , عرق کردن روش طبیعی بدن واسه تنظیم دمای خوده.
بدن این کار رو با رها کردن آب و نمک انجام میده که تبخیر اون باعث خنک شدنتون
می شه.
عرق کردن به خودی خود نمی تونه کالری زیادی بسوزونه، اما خارج شدن عرق از بدن، باعث از دست دادن
وزن آب بدن می شه.
با این حال، اینجور کاهش وزنی موقتیه.
همین که با نوشیدن آب یا غذا خوردن به بدن آب رسانی کنین، بدون این دست اون دست کردن تموم وزنی که کم کرده بودین
رو باز خواهید گردونه.

عرق کردن چقدر کالری می سوزونه؟

بعضی می گن فعالیتایی که عرق رو در میارن مانند یوگای بیکرام اجازه میدن بیشتر از
۱۰۰۰ کالری در ساعت بسوزونین، اما این ادعا اشتباهه.
تو یه تحقیق مشخص شد تو یه کلاس ۹۰ دقیقه یوگا بیکرام، خانوما به صورت متوسط تنها ۳۳۰ کالری
و آقایون ۴۶۰ کالری سوزونده ان.
این مقدار با ۹۰ دقیقه پیاده روی با سرعت ۵٫۵ کیلومتر در ساعت برابره.
می تونین در فعالیتایی که زیاد عرق تون رو در نمیارن و یا اصلا باعث عرق کردن تون
نمی شن هم کالری بسوزونین.
مثلا، در حال شنا کردن، وزنه زدن و یا ورزش در هوای سرد بازم در حال کالری سوزوندن هستین.
عرق کردن، می تونه یکی از راه های اندازه گیری سطح شدت فعالیت تون باشه.

راه های کالری سوزی با تعریق

به چه دلیل بعضی افراد بیشتر از بقیه عرق می کنن؟

اینکه چقدر عرق می کنین، به فاکتورهای مختلفی وابسته، از جمله: – ژنتیک.
– فاکتورهای محیطی.
– سن.
– سطح تناسب اندام.
– وزن.

بالا رفتن کالری سوزی با تعریق

از میون این موارد، وزن و سطح تناسب اندام
، بیشترین دخالت رو در مقدار تعرق بدن اجرا می کنن.
بدن در وزن بالا واسه کارکرد به انرژی بیشتری نیاز داره.
در نتیجه بیشتر عرق می کنین، چون قسمتای بیشتری از بدن به خنک شدن نیاز پیدا می کنن.
هرچه سطح تناسب اندام تون بهتر باشه، سریع تر عرق می کنین.
دلیلش اینه که بدن در تنظیم دمای خود بهتر می شه.
سریع عرق کردن بدون معنا هستش که بدن تون سریع تر می تونه خود رو سرد کنه.
سریع عرق کردن کمک تون می کنه به مدت زمان طولانی و با شدت بیشتری ورزش کنین.

امتیازات عرق کردن چیه؟

مزیت اصلی عرق کردن، پایین آوردن دمای بدن است.
یه سریای دیگه از امتیازات عرق کردن عبارت ان از: – داشتن پوست سالم تر: ورزش با شدت بالا،
باعث گردش خون در سراسر بدن می شه و این باعث می شه , اکسیژن و مواد مغذی در بدن
به جریان در بیان و سلولای پوست رو تغذیه کنن.

کالری سوزی با تعریق زیاد

– خودتون رو به رقابت بکشین: اگه در طول ورزش کردن عرق کنین، فعالیتی انجام دادین, که سطح
تناسب اندام تون رو به رقابت کشیده.
اما اگه دچار سرگیجه، خستگی شدید یا درد شدین، بدون معنا هستش که زیادتر از اندازه فشار آورده اید.

عرق کردن خطرهایی هم داره؟

عرق کردن شدید می تونه خطرناک باشه.
در صورت مشاهده اینجور نشونه هایی بدون این دست اون دست کردن از کمکای پزشکی استفاده کنین: – خستگی شدید یا سرگیجه.
– سرگیجه ای که هنگام ایستادن به وجود میاد و بعد از چند ثانیه هم از بین نمی ره.
– به مدت هشت ساعت ادرار کردن.
– ضعیف شدن نبض.
– ضربان نبض بسیار بالا.
– از دست دادن هوشیاری.

هیپریدروزی از خطرات عرق کردنه

اگه معمولا شدیدا عرق می کنین، ممکنه دچار مشکلی به نام هیپریدروزی شده باشین.
اگه این مقدارعرق کردن، باعث ایجاد مشکل در کارای روزانه تون شده حتما با دکتر خود صحبت کنین.
هم اینکه اگه شبا بدون دلیل عرق می کنین یا یهو شدیدا دچار عرق کردن میشین باید با
دکتر تون مشورت کنین.
اگه عرق کردن تون با این موارد همراه بود باید بدون این دست اون دست کردن به دنبال کمکای پزشکی باشین: – تب ۴۰
درجه سانتی گراد یا بالاتر.
درد قفسه سینه.
تنگی نفس.
ضربان قلب بالا.
کرمانی

.

منبع : persianv.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *