دانلود فرمت ورد: دانلود تحقیق در مورد پروژه پردازش اطلاعات کلامی -قسمت اول

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

شما نگاه کنید به گزاره‌هایی که در این حوزه از جنبه هستی شناسی مورد توجه واقع می گردد چه آثاری را می‌تواند در حوزه تعامل‌های اجتماعی ایجاد کند. در یکی از تحقیقات مهمی‌که در چند سال گذشته در آمریکای شمالی انجام گردید و باعث گردید محقق آن دکترای دومی ‌بگیرد این بود که آدمهای موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ به هر حال آدم موفق نمی‌تواند آدم بی­نشاط و بی­روحی باشد. آدم موفق نمی‌تواند آدم افسرده­ای باشد زیرا افسردگی ضد موفقیت می باشد یک سؤال اصلی این می باشد که آدمهای موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟ ایشان روی این حوزه داشت کار می‌نمود. افراد مختلف را مورد مطالعه قرار داد از صنعتگر موفق تا مدیر موفق، معلم و روزنامه نگار موفق.تحقیقات ایشان ثابت نمود یکی از مهمترین ویژگی‌های بشر‌های موفق که می‌توانند پویایی را تجربه کنند و از رخوت و سستی پرهیز کنند «تصویر سازی‌های مثبت» می باشد یعنی وجود تصویر سازی‌های مثبت می‌تواند عامل بسیار مهمی ‌باشد در ایجاد موفقیت و دوستان می‌دانند ما همیشه در حال تصویر سازی هستیم الان بنده که عرایضم را ادامه می‌دهم صرفاً یک نفر در حال تکلم می باشد اما همه دوستانی که اینجا هستند صرفاً یک گفتار درونی را عملاً تجربه می‌کنند ما حتی در هنگام خواب هم تصویر سازی می‌کنیم، هم کلامی هم تصویری. مثلاً موقعی که در بخش ناهشیار با خودمان صحبت می‌کنیم و این بخش ناهشیار می‌تواند مؤثر باشد بر ناخود آگاه و ضمیر ناخودآگاه جمعی یا فردی ما نگاه کنیم در حوزه هستی شناسی اسلامی ‌تا چه اندازه­ای روی تصویر سازی‌های مثبت کار می گردد؟ در فرمایشات امام رضا (ع) نمونه‌های بسیار زیادی هست «بزرگی بشر به بزرگی اندیشه اوست» وقتی اندیشه وسعت پیدا نمود در گستره وسعت اندیشه جای پای امید، موفقیت و کوشش بسیاری می باشد و پویایی و حرکت از دلش بر می‌آید.

  • نشاط و ادب ظاهر

شما به عنوان یک نمونه ساده اخم کنید و خود را گرفته نشان دهید بعد به پردازش اطلاعات در ذهنتان مراجعه کنید، سپس لبخند بزنید و مقایسه کنید کدام یک از اینها شادی را در شما به وجود خواهد آورد. تحقیقاً اذعان خواهید نمود که وقتی لبخند می‌زنید، پردازش اطلاعات به صورت دیگری در ذهنتان انجام خواهد گردید. یعنی در روابط غیر کلامی‌در یک لحظه حالت مثبتی در شما ایجاد می­گردد شما نگاه کنید به توصیه‌هایی که در کتب آداب و اخلاق که مثلاً سر سفره چطور بنشینیم؟ می‌خواهیم به دیدن کسی برویم چطور برخورد کنیم و چگونه ادب اسلامی ‌را رعایت کنیم؟ بین ادب و شادی هم ارتباط هست. امام رضا (ع) می‌فرماید: «سکوت دری از درهای حکمت می باشد». جای دیگر می‌فرمایند: «نیکی با مردم نیمی ‌از خردمندی می باشد». امروز در بحث‌های هوش هیجانی این بحث مورد تحلیل قرار گرفته می باشد که ممکن می باشد بشر‌ها IQ و بهره هوشی بالایی داشته باشند و یا IQ آنها پایین باشد که پژوهشها نشان می‌دهد که چند درصد از موفقیت‌ها به IQ و ضریب هوشی بر می­گردد. بالاترین IQ را هم در سازمانها بگذارید، موفقیت را نهایتاً 24 درصد تضمین خواهید نمود. یکی ازمهمترین ظرفیت­‌های هیجانی، وجود مؤلفه‌هایی مثل امید و نشاط درونی می باشد. کتابی که در سال 1996 در آمریکا نوشته شده می باشد تحت این عنوان که چرا آدمهای باهوش کارهای احمقانه انجام می‌دهند؟ داستان کسانی بود که از نظر ظاهری IQ بالایی دارند، اما در تعامل‌های اجتماعی و فردی با خودشان درگیریها و معضلات مختلف دارند.

    شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
  • ساختار شادی، الگوی جمعی، فردی یا خانوادگی

یکی از معضلات زندگی‌مدرن کنونی این می باشد که شادی را در جمعهای دوستانه، گروه همسالان و هر چیزی غیر از خانواده می‌توان دید و ما به کرات می‌بینیم هر جا بساط شادی و نشاط افکنی در جمع دیده گردد همراه با یک سری از انحرافات اخلاقی می باشد. مثلاً ما وقتی شهر بازی درست می‌کنیم بعد گزارش می‌آید که آسیب‌های اجتماعی در شهر بازی بیشتر می باشد. به نظر می‌آید هم قالب فرد و هم قالب خانواده در شادی افکنی‌های مدرن مغفول واقع شده می باشد.

در كار بررسي رشد خلاقيت در كودكان كمسال ، داشتن برخي از اطلاعات مهم و بنيادي لازم است.خلاقيت گاه با استعداد و ذوق و قريحه تركيب مي گردد و به همين دليل لازم می باشد كه ميان خلاقيت ، هوش و استعداد تفاوت قائل شويم .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

چه ارتباط اي ميان خلاقيت و هوش هست ؟ اگر اين را بپذيريم كه خلاقيت يك فرآيند شناختي و انديشمندانه می باشد ، بايد به اين نتيجه برسيم كه سطوح بالاتر خلاقيت با سطوح بالاتر هوش و فراست در ارتباط هستند.گرچه اندازه اي هوش و فراست بريا نشان دادن خلاقيت در اغلب زمينه ها لازم است ، بسياري از اشخاص كاملا باهوش لزوما آدمهاي خلاقي نيستند.(ويكفيلد،1991)

صاحبنظران در زمينه خلاقيت عقیده دارند كه خلاقيت و هوش دو كيفيت متفاوت هستند (وينر 1989، گاردنر 1993). هر كس تا اندازه اي از خلاقيت برخوردارست .صاحبنظران و كساني كه به امر آموزش اشتغال دارند بايد به اين نكته مهم توجه كنند كه خلاقيت براي يك آدم با استعداد متوسط به همان اندازه خلاقيت براي يك آدم نابغه موضوعي طبيعي می باشد (تورانس 1962). در ادامه مطلب به چهار ارتباط احتمالي ميان هوش و خلاقيت تصریح كرده ايم. (والاش و كوگان 1965)

دیدگاهتان را بنویسید