متن کامل: دانلود تحقیق در مورد پروژه تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی -قسمت دوم

1- معرفی درس : این درس چهارمین درس کتاب می باشد . متن درس در 2 صفحه ارائه شده می باشد. یک صفحه به پرسش ها و فعالیت در کلاس اختصاص دارد. در صفحه ی اول قسمت بالا تصویری از چادر عشایر و در صفحه ی دوم قسمت بالا از کوچ عشایر تصاویری آورده شده می باشد. پرسش ها شامل 6 سؤال و فعالیت در کلاس 1 سؤال می باشد.

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

2- هدف های آموزشی : 1- آشنایی دانش آموزان با عشایر و ایل 2- آشنایی دانش آموزان با چگونگی زندگی آنها 3- آشنایی دانش آموزان با محل تحصیل بچه های عشایر 3- آشنایی با علل کوچ عشایر

3- روش تدریس : درست کردن پازل – بردن دانش آموزان به محلی که عشایر در آنجا هستند – نمایش

4- تحلیل محتوا : این درس چه از نظر متن ، تصاویر و پرسش ها ، غیر فعال می باشد.

برای فعال کردن متن درس می توان محصولات عشایری را به کلاس آورد و در معرض دید دانش آموزان قرار داد- جدولی تهیه نمود و در اختیار دانش آموزان قرار داد و از آنها خواست که تفاوت زندگی عشایری با روستایی یا با زندگی شهری را در آن جدول بیاورند. می توان تصاویر بهتری از عشایر را به صورت پازل درآورد.

تصاویر درس را می توان با این پرسش که چرا عشایر در تابستان و زمستان کوچ می کنند ؟ فعال نمود.

5- محاسن و معایب این درس : از معایب درس تصاویر خوبی بهره گیری نشده می باشد . در صورتی که می توان از عشایر تصاویر واضح تر و بهتری انتخاب نمود.

 

درس : پنجم

یک توقف کوتاه

1- معرفی درس : درس یک توقف کوتاه پنجمین درس کتاب می باشد. این درس در 2 صفحه همراه با 2 تصویر و یک صفحه به پرسش و فعالیت در کلاس اختصاص دارد. در بالای صفحه تصویری از روستا و کشاورزی می باشد. در صحفه دوم بالای صفحه تصویری از قالی بافی می باشد. پرسش ها شامل چهار سؤال و فعالیت در کلاس نیز 2 سؤال دارد.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

2- اهداف آموزشی : الف) کلی : آشنایی با درس یک توقف کوتاه

ب) اهداف جزئی : 1- آشنایی دانش آموزان با روستا و چگونگی مردم روستا 2- آشنایی دانش آموزان با شغل مردم روستا 3- آشنایی با نماز مسافر که شکسته می باشد

3- روش تدریس : بارش فکری – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : متن درس و تصاویر و سؤال های این درس غیر فعال می باشد که ما می توانیم با پرسش از تصاویر آن را فعال کنیم. (متن درس با در نظر داشتن محاسبات انجام شده در روش ویلیام روحی غیر فعال می باشد).

با تهیه یک تصویر بزرگ از روستا و زندگی مردم روستایی ، هنگام شروع درس ، روستا را به دانش آموزان نشان می دهیم .قبل از شروع درس از بچه ها می خواهیم که در مورد روستا پژوهش کنند و اطلاعات خود را به کلاس بیاورند. از بچه ها می خواهیم که اگر از صنایع دستی روستائیان در دسترس دارند با خود به کلاس بیاورند و در ارتباط با آن برای بچه ها توضیح داده گردد.

محاسن درس : در ارتباط با اهمیت کار مردم روستا و تأثیر مهم آنها در کشور
بچه ها را وادار به تفکر کرده و با تهیه جدولی در این ارتباط به سؤال ها پاسخ می دهند. تصریح به نماز مسافر خیلی خوب می باشد.

معایب درس : تصاویر کتاب واضح و روشن نیست. بایستی بزرگتر و واضح تر تصویر روستا چاپ می گردید. بهتر بود از کار کردن زنان دوشا دوش مردان در روستا هم تصویری چاپ می گردید.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

درس : ششم

عبور از اصفهان

1- معرفی درس : درس ششم کتاب می باشد . متن درس در  صفحه همراه با 3 تصویر ارائه گردیده می باشد.

نصف صفحه هم به پرسش ها و فعالیت های کلاس اختصاص دارد. در صفحه ی اول قسمت پائین نقشه ی ایران با تقسیم بندی مراکز استان ها در صفحه ی دوم تصویری از پل خواجو در اصفهان و تصویر سوم 1- میدان امام خمینی (ره) ( تأثیر جهان ) درج گردیده می باشد. پرسش ها شامل 3 سؤال از متن درس و فعالیت در کلاس نیز 2 سؤال می باشد .

2- هدف های آموزشی : هدف کلی : آشنای با درس عبور از اصفهان

اهداف جزئی : آشنایی دانش آموزان با استان – آشنایی دانش آموزان با مراکز استان ها- آشنایی با شهر اصفهان – آشنایی دانش آموزان با بناهای تاریخی و
مکان های دینی اصفهان –آشنایی دانش آموزان با زاینده رود – آشنایی دانش آموزان با صنایع دستی اصفهان

3- روش تدریس : پرسش و پاسخ ، بهره گیری از عکس و اسلاید

4- تحلیل  محتوا : تصویر اول درس با سؤالی که در پایین آن طرح شده می باشد فعال می باشد متن درس با در نظر داشتن محاسبات انجام شده در روش ویلیام روحی و هم چنین سؤال ها غیر فعال می باشد.

با پرسش از تصویر دوم و سوم می توانیم آنها را فعال کنیم بایستی نقشه ی بزرگ ایران که تقسیم بندی استانها و مراکز آنها را دارد با خود به کلاس بیاوریم و در کلاس نصب کنیم. تعدادی از صنایع دستی اصفهان را برای نظاره ی بچه ها به کلاس ببریم. از بچه ها می خواهیم که تصاویری از مکان های دیدنی اصفهان تهیه و به کلاس بیاورند. درست کردن پازل ، پازل استان ها و پرسش از بچه ها در ارتباط با تصاویر و استان ها و مراکز آنها – پرسش از نام مرکز استان محل زندگی خود به پرسش از علت پیدایش شهرها و نشان دادن صنایع دستی اصفهان

محاسن : تصویر صفحه ی اول خوب می باشد.

معایب : 2 تصویر دیگر کتاب واضح نیستند. در ارتباط با صنایع  دستی و مکان های زیبا و دیدنی اصفهان تصاویر و مطالب جالبی در کتاب نیامده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید