جدید: دانلود تحقیق در مورد پروژه تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی -قسمت چهارم

درس : دهم

بهشت زهرا

1- معرفی درس : این درس دهمین درس کتاب می باشد . متن درس در سه صفحه تهیه گردیده و یک صفحه به پرسش ها و فعالیت لیست در کلاس اختصاص یافته می باشد در صفحه اول در بالای صفحه تصویری از حرم امام خمینی (ره) در صفحه دوم در پایین صفحه تصاویری از شهید رجایی ، شهید دکتر بهشتی و شهید دکتر باهنر و در صفحه ی سوم در پایین صفحه تصاویری از مرحوم آیت ا… طالقانی و شهید دکتر چمران آورده شده می باشد پرسش ها شامل 4 سؤال و فعالیت در کلاس شامل 2 سؤال می باشد.

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

2- هدف های آموزشی : هدف کلی : آشنایی با بهشت زهرا (س)

هدف جزئی : با شخصیت های مؤثر در انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

– با تأثیر شهیدان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

– دانش آموزان به تأثیر گروهک ها در گرفتن این شخصیت ها از دست انقلاب واقف می شوند.

3- روش های تدریس : میدانی – بارش فکری – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : متن و تصاویر و سؤالات این درس طبق محاسبات روش ویلیام روحی غیر فعال می باشد که ما می توانیم با بهره گیری از روش میدانی این روش را فعال کنیم هم چنین می توانیم با بزرگ کردن تصاویر و چسباندن آنها در کلاس تصاویر ، فعال کنیم.

محاسن : دانش آموزان تا حدودی با سرگذشت انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

معایب : تصاویر دارای رنگ آمیزی شاد و زنده ای نیست و جذاب نیست متن درس را می توان  با بردن بچه ها به بهشت زهرا و بر سر مزار شهیدان و حرم مطهر امام خمینی (ره) فعال نمود. می توان پرسش هایی را از متن درس پرسیده تا دانش آموزان با پاسخ خود فعال شوند.

برای فعال کردن تصاویر می توان با پرسش از تصاویر مثلاً هر چه از شهید رجایی می دانید بگوئید؟ با شهید چمران در کجا شهید گردید ؟ فعال نمائیم.

 

درس : یازدهم

نماز جمعه ی تهران

1- معرفی درس : این درس یازدهمین درس از این کتاب می باشد . که در یک و نیم صفحه تهیه گردیده می باشد در صفحه اول در بالای صفحه تصویری از نماز جمعه ی تهران و در پایین صفحه تصویر حضرت آیت الله خامنه ای می باشد و در نیمه صفحه ی دوم پرسش ها می باشد که شامل 3 سؤال و فعالیت در کلاس که شامل دو سؤال می باشد.

2- هدف آموزشی : هدف کلی : آشنایی با نماز جمعه تهران

هدف جزئی : – آشنایی با نماز جمعه به عنوان پرشکوه ترین نماز در دنیای اسلام  آشنایی با سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ( ایمان به خدا – رهبری امام خمینی (ره) – وحدت مردم)

3- روش تدریس : روش میدانی – بارش فکری

4- تحلیل محتوا : متن  و تصاویر و سؤالات این درس طبق روش محاسبات ویلیام روحی غیر فعال می باشد که ما می توانیم با روش میدانی متن را فعال نمائیم همچنین می توان تصاویر کتاب را بزرگ کرده و در کلاس بچسبانیم و بدین ترتیب تصاویر را فعال کنیم می توان با طرح این سؤال که به نماز جمعه بروید و گزارشی تهیه کنید فعال کنیم.

محاسن : دانش آموزان با نماز جمعه به عنوان یکی از مستحبات دینی آشنا می شوند.

معایب : این متن اگر به عنوان یک خاطره ی شیرین و به یاد ماندنی تعریف می گردید دارای متن جذاب تری می گردید همچنین دانش آموزان را می توان به نماز جمعه برد بدین ترتیب متن درس فعال می گردید همچنین در مورد تصویر کتاب می توان سؤال نمود که این عکس مربوط به کدام شخصیت می باشد در دو خط او را معرفی کنید ؟ فعال نمود.

 

درس : دوازدهم 

بازدید از موزه سعد آباد

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

1- معرفی درس : این درس دوازدهمین درس این کتاب می باشد که شامل3 صفحه متن و یک صفحه پرسش ها و فعالیت در کلاس می باشد پرسش ها شامل 5 سؤال و فعالیت در کلاس شامل 2 سؤال می باشد. در صفحه اول درس در پایین صفحه تصویر کاخ سبز موزه ی سعد آباد تهران آورده شده می باشد و در صفحه ی دوم دو تصویر از نمای داخلی کاخ سبز آورده شده می باشد.

2- هدف آموزشی : هدف کلی : آشنایی با بازدید از موزه ی سعد آباد

اهداف جزئی : آشنایی با طرز زندگی شاه

– آشنایی با غارتگری های رژیم گذشته و ظلم و ستم هایی که به مردم می شده.

– آشنایی با اهداف شهدا و اینکه انقلاب نتیجه ی خون شهدا می باشد.

– مقایسه زندگی حکام گذشته با زندگی رهبر انقلاب

– آشنایی با واژه موزه

3- روش تدریس : بارش فکری ( با کلمة کاخ) – روش میدانی

تحلیل محتوا : متن و تصاویر و سؤالات این درس طبق روش محاسبات ویلیام روحی غیر فعال می باشد که ما می توانیم با روش میدانی یا با روش بارش فکری متن را فعال کنیم هم چنین تصاویر کتاب را بزرگ کرده به کلاس بچسبانیم و یا تصاویر کتاب را به صورت پازل درست کرده و در اختیار دانش آموزان قرار داده تا تصاویر هم فعال شوند.

محاسن : این درس به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند با چگونگی زندگی شاه آشنا شده و این نوع زندگی را با زندگی ساده امام (ره) مقایسه کنند.

معایب : تصاویر قدیمی می باشد و کیفیت بالایی ندارد.

متن درس با بهره گیری از روش میدانی و بارش فکری فعال می گردد هم چنین پرسیدن تصویر بالا مربوط به چه مکانی می باشد ؟ می توان تصاویر را نیز فعال نمود.

 

درس : سیزدهم

به سوی شمال

1- معرفی درس : این درس سیزدهمین درس کتاب می باشد . متن درس در 3 صفحه ارائه شده . در صفحه ی اول قسمت بالا تصویری از فضای سبز و کوهستانی شمال کشور می باشد و در پایین این تصویر متنی تنظیم شده و در صفحه ی دوم کناره ای سمت چپ صفحه دو تصویر از قله ی دماوند و جنگل های شمال می باشد وقت راست صفحه متن در مورد این دو تصویر تنظیم شده و در صفحه ی سوم بالای صفحه تصویری از شالیزار آمده می باشد و در پایین صفحه نحوه ی برنج کاری آمده و در صفحه چهارم پرسش و 3 فعالیت در کلاس آورده شده می باشد.

2- هدف های آموزشی : آشنایی دانش آموزان با شمال کشور ایران – آشنایی دانش آموزان با قله ی دماوند و تعریف قله و چگونه قرار گرفتن جنگل های شمال- آشنایی دانش آموزان با برنج کاری و شالیزار و دیگر محصولات شمال کشور

3- روش تدریس : بارش فکری – نمایش اسلاید و تصاویری از شهر شمال – پرسش و پاسخ نمایشی

4- تحلیل و محتوا : این درس چه از نظر متن ، تصاویر غیر فعال می باشد.

و سؤالات و فعالیت ها به غیر از 3 مورد همه غیر فعالند.

و برای فعال کردن متن این درس می توانیم با روش نمایش و با بهره گیری از دانش آموزان تعدادی از شاغل در شمال را معرفی نمود و با آوردن تعدادی از محصولات کشاورزی شمال به کلاس درس این متن ها را فعال نماییم. و یا اینکه با نشان دادن یک ماکت ساختمانی که شیروانی دارد و سقف شیب دار دارد و با ریختن آب روی آن نشان دهیم که چگونه از جلوگیری نفوذ باران به داخل منازل را می کند و متن ها فعال می گردد. و می توان تصاویری از مناطق دیگر شمال به کلاس درس شمال را کاملاً معرفی نمائیم و یا با نمایش اسلاید این کار بکنیم و برای فعال کردن تصاویر این درس می توان با بزرگ کردن این تصاویر و چسباندن آن ها به تخته کلاس و توضیح خواستن از نوآموزان و پرسش و پاسخ از آنان این تصاویر را بصورت فعال در آورد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

دیدگاهتان را بنویسید