فرمت word : دانلود تحقیق در مورد پروژه تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی -قسمت پنجم

 محیط زیست

1- معرفی درس : این درس چهاردهمین درس کتاب می باشد. متن درس در سه صفحه ارائه گردیده می باشد. و یک صفحه به پرسش ها و فعالیت در کلاس اختصاص پیدا کرده می باشد . در صفحه ی اول متنی تنظیم گردیده شده مبنی بر طرز ساخت خانه های شمال و چگونه بودن سقف این خانه ها در شمال ایران تنظیم گردیده و در صفحه ی دوم دو تصویر در بالا و پایین از روستاهای بین راه شمال و میدان ساعت در ساری درج گردیده و در صفحه ی سوم یک تصویر در بالا از گردش در طبیعت و یک تصویر در پایین از پارک جنگلی در شمال قرار گرفته می باشد . پرسش ها شامل 5 سؤال و فعالیت در کلاس شامل 2 سؤال می باشد.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

2- هدف های آموزشی : آشنایی نوآموزان با طرز ساخت خانه های شمالی و چگونگی سقف این منازل – آشنایی نوآموزان با بعضی از شهرهای شمالی مانند قائم شهر و ساری – آشنایی نوآموزان با کار جهاد سازندگی – آشنایی نو آموزان با جنگل و سرمایه ی ملی کشور – آشنایی با محیط زیست و چگونه پاکیزه نگه داشتن این محیط

3- روش تدریس : بارش فکری – نمایش اسلاید و تصاویری از منازل شمال و گردش در طبیعت پرسش و پاسخ.

4- تحلیل تدریس : این درس طبق روش محاسبات ویلیام روحی متنی غیر فعال دارد و تصاویر همه غیر فعالند و فقط در فعالیت ها 2 مورد فعال می باشد و برای فعال کردن این متن درس می توانیم با نشان دادن اسلاید فعال کنیم و می توانیم با صحبت کردن با دانش آموزان در مورد جنگل و محیط زیست و گردش در طبیعت این متن را فعال نماییم و یا می توانیم با نشان دادن تصاویری از مساجد و مدرسه و جاده سازی وغیره کار جهاد سازندگی را نشان دهیم و فعال نماییم. و می توان تصاویری بهتر از منازل شمال و جنگل به صورت پازل در اختیار دانش آموزان قرار دهیم که برای گروه بندی از آن بهره گیری نمود و توضیحاتی  بدهیم تا این تصاویر فعال شوند. و با دادن سؤالات واگرا و توجه دانش آموزان به تصاویر تهیه شده در کلاس
می توان سؤالات را فعال نمود.

محاسن و معایب درس : از معایب درس تصاویر خوبی با رنگ آمیزی خوبی بهره گیری نشده می باشد. که می توان از جنگل و منازل شمال و شهرهای شمالی تصاویری
واضح تر بهره گیری نمود.

 

درس : پانزدهم

در راه مشهد

1- معرفی درس : این درس پانزدهمین درس از این کتاب می باشد . که سه صفحه تنظیم شده می باشد در صفحه ی اول در بالای صفحه تصویری از یک مزرعه از جاده ی مشهد می باشد و در پایین صفحه دام پروری از گله های گوسفند در بین راه می باشد و در نیمه ی صفحه ی دوم چهار برش تنظیم شده و در صفحه ی سوم فعالیت در کلاس که شامل یک تصویر از نقاشی دامپروری در چراگاه می باشد که بایستی رنگ گردد و یک سؤال در پایین صفحه.

2- هدف آموزشی : آشنایی دانش آموزان با جاده ی مشهد و مزارع گندم و چغندر قند در اطراف جاده – آشنایی دانش آموزان با چراگاه ها و دامپروری – آشنایی دانش آموزان با غذای گوسفندان – آشنایی دانش آموزان با خاک و سرمایه ملی کشور – آشنایی دانش آموزان با نیروی انتظامی و وظیفه ی آنان در جاده ها

3- تحلیل محتوا : متن و تصاویر طبق روش ویلیام روحی غیر فعال می باشد و پرسش ها هم غیر فعالند اما فعالیت در کلاس هر دو سوال فعالند . ما می توانیم با بزرگ کردن تصاویر و چسباندن آن ها در کلاس تصاویر را فعال نماییم.

4- محاسن و معایب این درس : اینکه دانش آموزان با نیروی انتظامی و خاک سرمایه ی ملی آشنا می شوند یک محاسن می باشد.

و معایب این درس تصویر جاده ی مشهد می توانست بهتر و زیباتر باشد و تصاویر از رنگ آمیزی بهتری برخوردار باشد. و ما می توانیم با بردن دانش آموزان به یک باغ یا مزرعه محاسن خاک را نشان دهیم و اهمیت این سرمایه ی ملی را و یا
می توان به یک پاسگاه نیروی انتظامی ببریم و با لباسی و وظایف این ارگان آشنا شوند. و یا با پرسش کردن از متن درس و با پاسخ نوآموزان متن را فعال نماییم. و پرسش ها را می توان با یک پرسش که دامپروران چراهای خود را در تابستان و در زمستان به کجا می برند ؟ فعال نمود.

دیدگاهتان را بنویسید