پژوهش: دانلود تحقیق در مورد پروژه تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی -قسمت ششم

مشهد

1- معرفی درس : این درس شانزدهمین درس کتاب می باشد . متن درس در چهار صفحه تنظیم شده می باشد . و یک صفحه به پرسش ها و فعالیت در کلاس اختصاص دارد. در صفحه ی اول قسمت بالای درس تصویری از حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس و در پایین صفحه تصویری از نمای بیرونی صحن امام رضا قرار دارد. در صفحه ی دوم کنار سمت چپ صفحه عکس از مسجد گوهر شاد در مشهد قرار دارد و در پایین صفحه کتاب خانه ای در مشهد به تصویر کشیده شده می باشد. و در صفحه ی سوم در بالای صفحه تعداد از مدال های تختی در موزه ی مشهد به تصویر کشیده شده و در کنار این تصویر عکس از شهید غلامرضا تختی قرار دارد. و در صفحه ی چهارم در سمت چپ صفحه تصویری از گنبدی که را به یاد قدس در صحن امام رضا(ع) ساخته اند و در مشهد می باشد قرار دارد. پرسش ها شامل 5 سؤال می باشد و فعالیت در کلاس شامل 3 سؤال می باشد .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

 

2- هدف های آموزشی :  – آشنایی دانش آموزان با امام رضا (ع) امام هشتم ما شیعیان که در مشهد مقدس قرار دارد – آشنایی دانش آموزان با مسجد گوهرشاد که در مشهد قرار دارد – آشنایی دانش آموزان با زیارت و دعا خواندن هنگام ورود به صحن مطهر امام رضا (ع) – آشنایی دانش آموزان با موزه ی مشهد و مدال های تختی – آشنایی دانش آموزان با شخصیت تختی و اینکه چرا مدال های خود را
به موزه ی مشهد سپرد. – آشنایی دانش آموزان با مسجد الاقصی در فلسطین – آشنایی با حکومت مأمون و چگونه به شهادت رسیدن امام رضا (ع) بدست مأمون ستمکار.

3- روش تدریس : درست کردن پازل – داستان گویی – نمایش اسلاید و تصاویری از مشهد – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : این درس از نظر متن درس و تصاویر غیر فعال می باشد و برای فعال کردن متن درس می توان سوغات مشهد را به کلاس آورد و در معرض دید دانش آموزان قرار داد. و از آنان بخواهیم که حدس بزنند این سوغات برای کدام شهر می باشد. و می توان برای فعال کردن تصاویر درس تصاویر را بصورت پازل در آورد و برای گروه بندی به دانش آموزان داد.

و اینکه تصویر حرم امام رضا را بزرگ تر و زیباتر به تخته ی کلاس بچسبانیم. تا با پرسش و پاسخ از بچه ها نظر خوا می نماییم. پرسش ها را می توان با یک سؤال فعال نمود و این سؤال این می باشد که قبر کدام یک از دوازده امام شیعیان در مشهد مقدس قرار دارد ؟ امام رضا (ع) امام هشتم.

5- محاسن و معایب این درس : تصاویر حرم امام رضا (ع) و عکس تختی از محاسن این درس می باشد. و از معایب درس تصاویر کوچک می باشد که می توان بزرگ تر باشد و زیباتر به نظر برسد.

 

درس : هفدهم

گم شدن مریم

1- معرفی درس : هفدهمین درس از کتاب تعلیمات اجتماعی درسی به نام گم شدن مریم می باشد. این درس در 3 صفحه نوشته شده و در صفحة اول عکسی از بازار رضای مشهد چاپ شده و در صفحة دوم نیز عکسی از مهمان پذیر هتل چاپ شده که مریم همراه با آقای پلیس به خانواده اش تحویل داده شده می باشد. در قسمت
پرسش ها 4 پرسش از دانش آموزان خواسته شده تا جواب دهند که 3 سؤال آن غیر فعال و یک سؤال آن فعال می باشد. در قسمت فعالیت ها ، فعال هستند دو تا از نوع (C) و یکی از نوع (D)

2- اهداف آموزشی : 1- آشنایی دانش آموزان با بازارهای مختلف به خصوص بازار رضا در مشهد 2- آشنایی با سوغات مشهد ( زعفران- نبات – نخود و کشمش و تسبیح ) 3- آشنایی با شغل پلیس و نیروی انتظامی  4- آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف مخصوصاً ( پلیس و کار در هتل )

3- روش تدریس : بارش فکری – نمایش ، اسلاید و تصاویری از بازار رضا و حرم امام رضا

4- تحلیل محتوا : متن و تصاویر و 3 تا از سوال هایی این درس غیر فعال بودند.

با پرسش از متن درس می توان متن را فعال نمود . می توان تصاویر را بزرگ کرده و به تابلو بچسبانیم و از بچه ها سؤال کنیم در این تصویر چه می بینید؟ آیا تا به حال به آنجا رفته اید ؟ از این بازار چه چیزهایی خرید کرده اید؟ برای تصویر صفحه دوم از بچه ها می خواهیم که نمایش گم شدن یک بچة بازیگوش را اجرا نمایند و در نمایش به اهمیت کار پلیس تصریح می گردد. فعالیت در کلاس نیز خودش فعال می باشد.

معایب این درس : تصویر بازار رضا در صفحة اول اصلاً واضح نمی باشد دانش آموزان نمی تواند تشخیص دهد که اینجا بازار می باشد . بایستی داخل بازار و مغازه ها را نشان می داد که مردم در حال خرید هستند.

در صفحة دوم تصویر مهمان پذیر به جای کلمة مهمان پذیر بهتر می باشد از هتل بهره گیری گردد.

دیدگاهتان را بنویسید