دانلود فایل پایان نامه : دانلود تحقیق در مورد پروژه بازیهای پرورشی در مدارس (طرح درس سالانه ) -قسمت سوم

در این سن دختران بیشتر در بازیها ، شیرینکاریها ، شنا و حرکات موزون و پسرها در توپ بازی و فعالیتهایی که با نیرو و قدرت بدنی بیشتری سروکار دارد ، مهارت بیشتری از خود نشان می دهند و میزان پرش جفت عمودی معمولاً به 30 سانتی میرسد .

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

ب ـ اهداف تخصصی تربیت بدنی در مقطع راهنمایی :

اهداف تربیت بدنی در این دوره با در نظر داشتن خصوصیات جسمانی و روانی دانش آموزان به توضیح ذیل می باشد :

1ـ آموزش مقررات و قوانین رشته های ورزشی در تمرینات ورزشی

2ـ آموزش مقدمات مهارتهای اولیه رشته های ورزشی در حد امکانات .

3ـ تقویت فطرت جمع پذیری و روحیه جمعی از طریق بازیهای دسته جمعی و گروهی با شیوه های مناسب .

4ـ کمک به رشد جسمانی از طریق شرکت در فعالیتهای ورزشی بخصوص دختران .

5ـ افزایش حس کنجکاوی از طریق ایجاد حرکات جستجوگرانه

6ـ افزایش تجارب اجتماعی و تقویت مبانی اخلاقی از طریق بازیهای گروهی .

7ـ بکارگیری حداکثر قوای جسمانی از طریق شرکت در فعالیتهایی که مستلزم نیاز به انرژی و کالری بیشتر باشد .

8ـ شناسایی و شناخت استعدادهای جسمانی و ورزشی و هدایت آنها به رشته های خاص ورزشی و راهنمایی دانش آموزان جهت انجام حرکات و مهارتهایی که متناسب با وضعیت جسمانی آنها باشد.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 

 

ویژگیهای جسمانی دخترهای نوجوان

1ـ افزایش در قد

2ـ افزایش وزن بعد از عارض شدن عادت ماهانه آهسته می گردد.

3ـ رشد استخوانها تقریباً کامل شده می باشد .

4ـ اندازه لگن خاصره افزایش یافته می باشد .

5ـ قدرت بدنی در حال افزایش می باشد .

6ـ بالا رفتن تدریجی فشار خون سرعت متابولیک به مراتب آهسته تر از پسران می باشد .

7ـ اندازه سر و صورت در حد بزرگسالان .

8ـ ناحیه شکم در او دراز و پهن تر شده ، اشتهای بی حد به غذا مرحله جوش های صورت.

9ـ نود و پنج درصد به بلوغ جنسی رسیده اند ، سیکل عادات ماهانه نامنظم می باشد .

10ـ ویژگیهای نوع دوم بلوغ ظاهر شده می باشد .

11ـ بیشترین رشد ناگهانی قدرت بین 12 و 13 سالگی می باشد .

12ـ بینی بزرگ شده چانه کوچک می ماند.

ویژگیهای ذهنی (عقلی) دخترهای نوجوان

1ـ رشد منظم مستمر در توانائی ذهنی و عقلی بعبارت دیگر قدرت استدلال ، قدرت قضاوت و قدرت تصور در حال افزایش می باشد .

2ـ انجام کارهای ذهنی و مهارتهای عقلی بدون استدلال را دوست ندارد .

3ـ رشد منظم و مستمر در هماهنگی چشم و دست بویژه در خلال 5/12 تا 13 سالگی .

4ـ کسب منظم و مستمر هماهنگی دستها با رشد ناگهانی در سالهای 5/12 تا 5/13 سالگی و مجدداً بین 14 و 15 سالگی .

5ـ دختران در آزمون دروس زبان ، تاریخ و دروس مشابه مقام بالاتری از حیث نمره کسب می کنند.

6ـ رشد در ظرافت کاریهای یدی طولانی تر و پابرجاتر از پسران می باشد .

7ـ بلوغ زودرس با نمرات بالای هوشی همراه می باشد .

ویژگیهای احساسی ـ اجتماعی دختران نوجوان

1ـ ترسها حول محور بد لباس پوشیدن ، جنسیت ، معاشرت با دیگران دور می زند .

2ـ دل بستگی های زودگذر .

3ـ سخت می کوشد تا تغییرات بدنی خود را مستور دارد ، کفشهای پاشنه بلند می پوشد تا بلند قد گردد. برای باریکی اندام از خوردن غذا امساک می کند و از این قبیل کارها .

4ـ بازتاب عصبانیت او گریه کردن می باشد .

5ـ ترس از ملوث شدن لباس بهنگام عادت ماهانه .

6ـ افزایش اهمیت آراستگی و تمیزی و رعایت «بوی خوش» از ضروریات صد در صد اوست .

7ـ فرم موی خود را دائماً تغییر می دهد .

مقبولیت از طرف همسالان در اوج اهمیت می باشد .

9ـ به اندک چیزی خنده را سر می دهد و سروصدا راه می اندازد .

10ـ مسابقات ورزشی را در قالب گروههای اجتماعی (تیمی) می خواهد.

11ـ طالب ماجرا و هیجان می باشد .

12ـ کمال طلب و خواهان دانستن مفهوم زندگی می باشد .

13ـ برای بهتر شناختن مردم به دنبال دوستان ناباب و ناخوشایند می باشد .

14ـ با شروع 14 سالگی پرحرفی او با دوستانش بویژه از طریق تلفن آغاز می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید